Zaangażowanie społeczne Polaków – raport

Polacy dostrzegają potencjał wspólnego działania – wynika z badania zrealizowanego przez TNS Polska na zlecenie Groupon Polska. Niemal 90 proc. badanych wierzy, że działając w grupie, są skuteczniejsi i mogą osiągnąć więcej. 80 proc. ankietowanych zadeklarowało, że wspólne działanie daje im satysfakcję.
Ankietowani zapytani o to, czy Polacy potrafią działać w grupie, w większości (ponad 60 proc.) odpowiadają twierdząco.
Niektóre z wyników badania:
– 40 proc. stwierdza, że chętniej przyłącza się do inicjatyw, których cel jest im szczególnie bliski.
– 70 proc. w swoim najbliższym otoczeniu zauważyło akcje, w których organizacje pozarządowe lub zwykli ludzie starali się rozwiązać jakiś problem.
– co czwarty uczestnik badania nie wie jednak, w jaki sposób i z kim mógłby podjąć współpracę.
– 84 proc. internautów zabiera głos on-line w ważnych dla siebie sprawach.
– 75 proc. ankietowanych jest zdania, że konsumenci, organizując się i działając razem, mogą wywierać wpływ na firmy i ich działalność.
– 90 proc. jest zdania, że dzięki Internetowi angażowanie się w sprawy społeczne jest łatwiejsze.

Badanie „Zaangażowanie społeczne Polaków” przeprowadzono od 31 maja do 5 czerwca 2013 r. metodą CAWI 
na reprezentatywnej grupie 500 użytkowników Internetu w wieku 18–60 lat. Pełny raport dostępny jest w biurze prasowym Grouponu.

20130722-085239.jpg

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s