Warsztaty „Wiem, co kupuję”

widget warsztat ekokonsumpcji kopiaNa cykl  warsztatów składają się trzy spotkania po 3h:

  • kupować nowe, czy naprawiać stare?
  • czy reklama mówi prawdę?
  • jak kupować mądrze?

Warsztaty mają formę zajęć praktyczno-teoretycznych i skierowane są do młodzieży i dorosłych.

Podczas każdego z warsztatów uczestnicy powtórnie wykorzystają przedmioty codziennego użytku (recykling/upcykling) i stworzą nowe, które zabiorą ze sobą do domu.

Galeria zdjęć warsztatów, które odbyły się:

  1. ŚRODA, 21.sierpnia, godz. 15-18
  2. PONIEDZIAŁEK, 26. sierpnia, godz. 15-18
  3. CZWARTEK, 29. sierpnia, godz. 15-18

Efektem warsztatów ma być wymierne zmniejszenie wytwarzanych odpadów, zwrócenie uwagi na potrzebę naprawiania przedmiotów zamiast kupowania nowych, zapoznanie uczestników z nowymi zasadami segregacji odpadów, wyrobienie krytycznej postawy na reklamę i dokonywania odpowiedzialnych wyborów podczas robienia zakupów.

  1. 3R (Reduce // Reuse // Recycle) + Naprawiać czy kupować nowe?
    Celem spotkania jest uświadomienie uczestnikom warsztatów, jak mogą ograniczyć ilość produkowanych odpadów na co dzień w domu, pracy, szkole, zwrócenie uwagi na potrzebę naprawiania przedmiotów zamiast wyrzucania ich i kupowania nowych. Podczas zajęć praktycznych będziemy dawać nowe życie opakowaniom papierowym.Uczestnicy proszeni są o przyniesienie papierowych pudełek (umyte kartony po mleku, sokach, kosmetykach, zabawkach itp.), gazet, wytłaczanek na jajka itp.
  2. O!pakowania + Jak uważasz?
    Celem spotkania jest zapoznanie uczestników z rodzajami opakowań, nabycie umiejętności dokonywania odpowiedzialnych wyborów podczas robienia zakupów, określanie własnego stosunku do różnych zachowań konsumenckich. Uczestnicy proszeni są o przyniesienie plastikowych pudełek (umyte butelki po mleku i napojach, po wodzie, kosmetykach, zabawkach itp.).
  3. Reklamożercy + Co to są eko-zakupy?
    Celem spotkania jest wyrobienie krytycznej postawy uczestników warsztatu na reklamę i marketingowe fortele, zmiana modelu konsumpcyjnego narzucanego przez sprzedawców; ustalenie hierarchii cech świadczących o tym, czy zakup może być eko. Uczestnicy proszeni są o przyniesienie szklanych opakowań (umyte butelki po napojach, słoiki, po kosmetykach itp.).

Warsztaty są opracowane i prowadzone przez Konstancję Z. Tanjga.

One response to “Warsztaty „Wiem, co kupuję”

  1. Pingback: Warsztaty “Wiem, co kupuję” | CSR w obiektywie·

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s